اخبار

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری: شناخت ادیان و مذاهب، کلید حل اختلافات و رمز بیداری وجدان‌های آزاده

سیدیحیی رحیم صفوی | مشاور عالی مقام معظم رهبری | انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب
دکتر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، در بازدید از غرفه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بر اهمیت شناخت ادیان و مذاهب در دنیای امروز تأکید کرد.

دکتر صفوی با بیان اینکه ریشه بسیاری از اختلافات به عدم شناخت صاحبان ادیان و مذاهب از یکدیگر باز می‌گردد، گفت: “کاری که شما در دانشگاه ادیان و مذاهب انجام می‌دهید شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت مدعیان دروغین آزادی و حقوق بشر، اظهار داشت: “وجدان‌های آزاده‌خواهان جهان در مقابل این بی‌عدالتی‌ها به درد آمده و در حال بیدار شدن است و اعتراض دانشجویان و مردم جهان به این جنایات دلیل این مدعی است.

دکتر رحیم‌صفوی در ادامه، نقش دانشگاهیان را در این بیداری بسیار مهم و ارزشمند دانست.

مهدی محمدی شجاعی، رئیس انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، نیز در این بازدید با اشاره به سابقه حضور فعال این دانشگاه در عرصه‌های علمی و فرهنگی، گفت: “دانشگاه ادیان و مذاهب در این نمایشگاه با 323 عنوان کتاب تخصصی در زمینه ادیان و مذاهب شرکت کرده است.”

وی با دعوت از دکتر رحیم‌صفوی برای بازدید از دانشگاه، به تخصصی بودن کتابخانه این دانشگاه و حضور دانشجویانی از سراسر جهان در آن اشاره کرد و گفت: “دانشگاه ادیان و مذاهب با میزبانی از هیئت‌های علمی و فرهنگی و دانشجویانی از 35 کشور جهان به بین‌المللی‌ترین دانشگاه کشور بدل شده است.

در پایان این بازدید، به پاس تلاش‌های دکتر رحیم‌صفوی، یک دوره کتاب “کلام و جامعه” به ایشان تقدیم شد.

گالری تصاویر