اخبار

کتاب “سلاسل صوفیه” نوشته دکتر رحمان بوالحسنی منتشر شد

سلاسل صوفیه | رحمان بوالحسنی | ابوالحسن نواب | مهدی فرمانیان | انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب

از کتاب “سلاسل صوفیه” نوشته دکتر رحمان بوالحسنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و دکتر مهدی فرمانیان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

این کتاب به بررسی تاریخچه، آموزه‌ها و سازماندهی سلسله‌های صوفیه می‌پردازد. دکتر بوالحسنی در این اثر، با نگاهی جامع و دقیق، نقش و جایگاه تصوف در تمدن اسلامی را مورد واکاوی قرار داده است.

تصوف به عنوان جریانی تاثیر گذار بر حیات مسلمین، ریشه در قرون نخستین تاریخ اسلام دارد. و تا امروزه در اقصی نقاط جهان به حیات خود ادامه می‌دهد. تصوف ابتدا در پوشش زهدگرایی و در ادامه در قالب سلاسل صوفیانه راه خود را پیموده است.

محققان متعددی بیان کرده اند که انتشار اسلام در بسیاری از مناطق از طریق صوفیان بوده و در جنوب شرق آسیا مثل اندونزی و مالزی، شبه قاره هند اعم از هند،‌ بنگلادش، پاکستان تا شمال آفریقا و کشورهای آسیای میانه و قفقاز تا ترکیه و اروپا مملو از گرایش‌های صوفیانه است.

کتاب “سلاسل صوفیه” برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام، تصوف و عرفان اثری ارزشمند و قابل تأمل است. این کتاب می‌تواند به خوانندگان در درک عمیق‌تر این پدیده مهم فرهنگی و دینی کمک کند.

گالری تصاویر: